Miksi ihmiset kirjoittavat blogia? Miksi ihmiset kirjoittavat päiväkirjaa? Minä käytän kalenteria. Se on aina riittänyt. Tiedän mikä päivä on ja mitä sen päivän ohjelmaan kuuluu.

Miksi minä aloitan blogin pitämisen? Koska en ole koskaan osannut kirjoittaa päiväkirjaa. Olen niitä ihmisiä, jotka aloittavat sen, mutta lopettavat jo parin päivän kuluttua. Miksi minä haluan sitten ylipäänsä kirjoittaa? Koska jotkut asiat ovat liian suuria, monimutkaisia ja pelottavia ajatella ilman, että ne päästää ulos. En voi puhua kenellekään. Joten ehkä voin kirjoittaa sen niin, että kuka tahansa sen voi lukea.

Koska jokaisella ihmisellä on tarve tulla kuulluksi ja ennenkaikkea ymmärretyksi. En tosin oleta enkä usko kenenkään ymmärtävän minua. Saati, että hyväksyisi. Mutta jospa illuusio kuulluksi tulemisesta riittäisi.

Pääasiallisesti tahdon vain saada ajatukset kirjoitettua ulos. Ulos päästäni. Pois pyörimästä ja kiusaamasta minua jatkuvasti.

Sen tahdon sanoa, että mitään en kadu. En pode syyllisyyttä enkä valitsisi toisin, vaikka saisin mahdollisuuden.

"Niin kauan kuin se on pelkkää peltiä, mikä kärsii, sillä ei ole mitään merkitystä. Peltiä saa kaupasta lisää. Mutta ihmisiä ei".